Trabajos de Titulación - Electricidad

URI permanente para esta colección

Examinar

Envíos recientes

Mostrando 1 - 5 de 311
  • Ítem
    Acceso Abierto
    Proyecto de Titulación embargado con fines de publicación de impacto
    (Universidad Católica de Cuenca., 2024) Méndez Coellar, Carlos Andrés; Serrano Naranjo , Jesus Javier; Cobos Torres, Juan Carlos; 0107420903; 0106720139
  • Ítem
    Acceso Abierto
    Proyecto de Titulación embargado con fines de publicación de impacto.
    (Universidad Católica de Cuenca., 2024) Rivas Villa, Mayra Gabriela; Alvarez Estupiñan, Dilan Joel; Cobos Torres, Juan Carlos; 1105571952; 2100683065
  • Ítem
    Acceso Abierto
    Proyecto de Titulación embargado con fines de publicación de impacto
    (Universidad Católica de Cuenca., 2024) Tacuri Chávez, Bryam José; Peralta Guanoquiza, John Michael; Cobos Torres, Juan Carlos; 0107148363; 0107193807; Leonardo
  • Ítem
    Acceso Abierto
    Proyecto de Titulación embargado con fines de publicación de impacto
    (Universidad Católica de Cuenca., 2024) Zhañay Salto, Diego Alexander; Cobos Torres, Juan Carlos; 0107194656; Anthony Alxander
  • Ítem
    Acceso Abierto
    Diseño y construcción de un robot prototipo autónomo de carga para transporte de producto agrícola de la finca Cielo Abierto
    (Universidad Católica de Cuenca., 2024) Cajas Chuqui, Jonnathan Byron; Guanuquiza León, Marco Vinicio; 0302897616
    This research project aims to design and build a prototype mobile load robot to reduce the risk of occupational diseases to workers at the “Cielo Abierto” farm during manual load transportation activities. The method used is an observational-experimental model that includes work analysis and prototype development. The study variables are load transportation and repeated movements; the population consisted of the three workers of the farm. Within the analysis process, the Ovako Working Analysis System (OWAS) ergonomic assessment method is implemented as an instrument to analyze the study population’s working postures and subsequently apply a risk matrix based on manual load handling regulations to determine the overall risk for the entire process. The risk assessment considers an initial case in which the activity is carried out only by the three workers and a second case in which the prototype is included with autonomous navigation for transporting loads, resulting in a lower risk in the second case than in the initial one.