Arquitectura
URI permanente para esta comunidadhttps://dspace.ucacue.edu.ec/handle/ucacue/35
Examinar
Examinando Arquitectura por Materia "ACCESIBILIDAD"
Mostrando 1 - 5 de 5
- Resultados por página
- Opciones de ordenación
Ítem Acceso Abierto Diseño orientado a las necesidades espaciales de niños con TEA para los centros terapéuticos en la ciudad de Cuenca(Universidad Católica de Cuenca., 2023) González Robles, Gabriela Patricia; Reyes Rodas, Deysi Katerine; 0107263709Ítem Acceso Abierto Equipamiento cultural infantil como reactivador y nuevo eje conector entre plataformas del Centro Histórico y El Ejido en el barranco de la Ciudad de Cuenca(Universidad Católica de Cuenca., 2023) Zhapa Quezada, María José; Peñafiel Ortega, Cristian Eduardo; 0106788433Ítem Acceso Abierto Evaluación de la accesibilidad y movilidad inclusiva urbana de un sector de Misicata y Miraflores(Universidad Católica de Cuenca., 2023) Sarmiento Torres, María Alejandra; Segarra Caes, Andrea Geovanna; Pintado Farfán, Julio César; 0107335408; 0105535926Ítem Solo Metadatos Mobiliario urbano de recreación para la inclusión de niños y adolescentes (7-18 años) con discapacidad física motora moderada para el Parque de La Madre(Universidad Católica de Cuenca., 2023) Iglesias Montero, Mónica Daniela; Contreras Escandón, Christian Hernán; 0105184113Ítem Acceso Abierto Optimización urbanística del Centro Histórico de Cuenca mediante estrategias de supermanzanas entre las calles Presidente Borrero, Simón Bolívar, Mariano Cueva y Mariscal Lamar(Universidad Católica de Cuenca., 2024) Ayora Guillén, Mateo Nicolás; Ayora Guillén, Esteban Javier; Espinoza Iñiguez, Enma Alexandra; 0106369572; 0104975719; García Calle, Anthony AlxanderThis graduation project proposes an innovative and necessary approach to address the challenges of mobility and sustainability in the Historic Center of Cuenca. Through an analysis of national and international case studies, issues such as traffic congestion and the reduction of public spaces have been identified. To resolve these problems, the implementation of the concept of superblocks is proposed, a model that prioritizes pedestrians, cyclists, and public transport, transforming the way citizens move around. A key aspect of this proposal is the active participation of the community, involving residents from the planning phase through to execution. Collaborative workshops and surveys are suggested to allow neighbors to share their ideas and needs, while the creation of neighborhood committees would enable oversight and adjustments to the plan based on the results of pilot tests. The project concludes that this model would not only alleviate traffic but also revitalize public spaces, improving the residents’ quality of life. By achieving a balance between modernization and the preservation of historical heritage, this proposal emphasizes the importance of flexible planning based on safety, accessibility, and ongoing community participation to achieve truly sustainable urbanism.