Proyectos de Titulación - Marketing e Inteligencia de Mercados

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  • Item type: Ítem , Access status: Acceso Abierto ,
    “El marketing en redes sociales y fidelización de clientes en el sector retail: Un análisis desde la perspectiva del Neuromarketing.”
    (Universidad Católica de Cuenca, 2025) Flores Vanegas, María José; Brito Corral , Juan José; 0106875123
    This research analyzed the impact of innovative neuro-marketing techniques on Generation Z’s interactions when shopping in clothing stores, as advances in technology, such as augmented reality (AR), interactive screens, and digital signage, have changed how customers interact in a shopping environment. This descriptive study adopted a quantitative approach, using a survey applied to a sample of 200 participants who visit the following stores: Doni Calzados (Mariscal Lamar 6-79, Cuenca), Avitual Tienda de Ropa (Mariano Cueva 10-72, Cuenca), and Total Fashion. A sample of 66 participants per establishment was randomly assigned using convenience sampling. The results showed that the Avitual store obtained the highest values in all metrics, as it had a longer total fixation duration (M = 15251.8 ms) and also recorded the highest values in terms of number of fixations (M = 85.5). This suggests a greater attentional predisposition towards its visual stimuli, without this necessarily implying direct causality regarding the purchase decision. Likewise, aspects such as display windows, lighting, logos, and signs influence Generation Z’s likelihood of making a purchase. It is concluded that visual merchandising technologies directly influence purchasing decisions, as they contribute to the creation of personalized experiences.
  • Item type: Ítem , Access status: Acceso Abierto ,
    Proyecto de Titulación embargado con fines de publicación de impacto.
    (Universidad Católica de Cuenca, 2025) Rivas Banegas , Karen Estefania; Cordero Guzmán , Diego Marcelo; 0928940337
  • Item type: Ítem , Access status: Acceso Abierto ,
    Proyecto de Titulación embargado con fines de publicación de impacto.
    (Universidad Católica de Cuenca, 2025) Benenaula Estrella, Emily Alejandra; Venegas Sánchez, Nube Estefanía; 0107829178
  • Item type: Ítem , Access status: Acceso Abierto ,
    Proyecto de Titulación embargado con fines de publicación de impacto.
    (Universidad Católica de Cuenca, 2025) Palacios Álvarez, María Paz; Cabrera Hermida, María del Pilar; 0106755788
  • Item type: Ítem , Access status: Acceso Abierto ,
    Proyecto de Titulación embargado con fines de publicación de impacto.
    (Universidad Católica de Cuenca, 2025) Landi Sárate, Michael Roberto; Orellana Bueno, Diego Vinicio; 0107718017
  • Item type: Ítem , Access status: Acceso Abierto ,
    Proyecto de Titulación embargado con fines de publicación de impacto
    (Universidad Católica de Cuenca, 2025) Cabrera Yanza, Verónica Giselle; Guillen Riquetti, María Emilia; Cobo León, Daniel Alejandro; 0104965553; 0104969688
  • Item type: Ítem , Access status: Acceso Abierto ,
    Proyecto de Titulación embargado con fines de publicación de impacto.
    (Universidad Católica de Cuenca, 2025) Yalamá Chumbi, Jorge Luis; Castillo Guano, Wilson Fernando; Cabrera Hermida, María del Pilar; 0105911861; 0302948906
  • Item type: Ítem , Access status: Acceso Abierto ,
    Proyecto de Titulación embargado con fines de publicación de impacto.
    (Universidad Católicca de Cuenca, 2025) Mogrovejo Sarmiento , Freddy Mateo; Villavicencio Rodas , María Fernanda; 0105811145
  • Item type: Ítem , Access status: Acceso Abierto ,
    “Influencia del Visual Merchandising en las estrategias promocionales del punto de venta: Un análisis desde el Neuromarketing.”
    (Universidad Católica de Cuenca, 2025) Llivicura Zhingri , Andrea Isabel; Brito Corral, Juan José; 0151244134
    Visual merchandising, through the principles of neuromarketing, has a significant influence on consumer perception, attention, and purchase decision-making. The problem to be addressed is the inefficient use of visual merchandising at retail outlets. As a case study, the research will be conducted at one of the Delicattos stores of the food company Embutidos Piggis, located in Cuenca, Ecuador. The objective is to determine the appropriate distribution of products within displays and retail outlets through visual merchandising from a neuromarketing perspective, in order to enhance the customer experience and increase sales. The research design is descriptive, employing a qualitative approach. The technique to be used is instrumented observation through eye tracking, a technology that analyzes visual stimuli by tracking eye movements. The results obtained throughout the study show that visual merchandising, when combined with neuromarketing tools such as Eye Tracking, can accurately identify the most effective retail outlets and displays, enabling greater influence on consumers' purchasing decisions.
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