Examinando por Autor "Tapia Segarra, Jenny Irlanda"
Mostrando 1 - 9 de 9
- Resultados por página
- Opciones de ordenación
Ítem Acceso Abierto El entorno familiar y la mendicidad infantil en el cantón Huaquillas(Universidad Católica de Cuenca, 2023) Martínez Román , Kerly Esperanza; Tapia Segarra, Jenny IrlandaÍtem Solo Metadatos Los emprendimientos y su aporte al desarrollo socieconómico de las mujerres de la feria Ruku Kawsay en Orellana Ecuador(Universidad Católica de Cuenca, 2022) Lamilla Vera, Lidia Patricia; Tapia Segarra, Jenny IrlandaÍtem Acceso Abierto Factores que inciden en la deserción estudiantil en la Unidad Academica de Ciencias Sociales de la Universidad Catolica de Cuenca(Universidad Católica de Cuenca, 2023) Cárdenas Matute , Jhenifer Mariuxi; Tapia Segarra, Jenny IrlandaÍtem Acceso Abierto Factores que inciden en la violencia intrafamiliar en los estudiantes de bachillerato de la Unidad Educativa Fiscomisional “Río Cenepa”, Morona Santiago-Ecuador(Universidad Católica de Cuenca., 2024) Astudillo Samaniego, Natividad Alexandra; Tapia Segarra, Jenny Irlanda; 0105745327Domestic violence, a phenomenon that transcends various social spheres and significantly affects family structures, is a universal problem that manifests itself in all social classes, cultures, religions, ethnicities, nationalities, and sexual orientations. This type of violence can include physical, psychological, and emotional abuse and has severe and lasting repercussions on the health and wellness of individuals and families. This problem not only deteriorates personal and family relationships but also has a deep impact on the psychosocial development and academic performance of the victims, especially children and adolescents. The objective of the study was to identify domestic violence and its influence on psychosocial factors and academic performance in high school students of the “Río Cenepa” High School in Morona Santiago, Ecuador. These findings show the importance of addressing the emotional and academic effects of domestic violence to develop effective intervention strategies that can improve children’s wellness and school performance. The research managed to identify the presence of domestic violence and its influence on psychosocial factors and the academic performance of students. A correlation was found between domestic violence and psychosocial factors; another significant correlation was evident between emotional wellness and academic performance, and also between domestic violence at home and academic performance. There is a need to implement intervention strategies that address domestic, psychosocial, and academic violence.Ítem Acceso Abierto La comunidad y su i nfluencia en la calidad de vida de los adultos mayores del cantón SigSig parroquia Ludo(Universidad Católica de Cuenca, 2023) Maza Poma , Daisy Alexandra; Tapia Segarra, Jenny IrlandaÍtem Solo Metadatos Organización comunitaria en la producción de huertos(Universidad Católica de Cuenca, 2023) Farez Jimenez, María de los Angeles; Tapia Segarra, Jenny IrlandaÍtem Solo Metadatos Las pandillas juveniles y su influencia en el ámbito social de nuestro medio(Universidad Católica de Cuenca. Facultad de Trabajo y Servicio Social, 2011) Tapia Segarra, Jenny Irlanda; Masache Maldonado, LeonorÍtem Solo Metadatos Rol del trabajo social con las familias de los pacientes en cuidados paliativos(Universidad Católica de Cuenca, 2023) Fernánde Román, Andrea Cristina; Tapia Segarra, Jenny IrlandaÍtem Solo Metadatos Violencia contra la mujer en el barrio Ciudad Alegria de la ciudad de Loja(Universidad Católica de Cuenca, 2022) Ayala Erraez, Alexandra Luzmila; Tapia Segarra, Jenny Irlanda